HTML

Hogyan készül az igazán finom tea? I.

2008.01.03. 21:38 Jade Pot Teabolt


Most induló sorozatunkban lépésről-lépésre mutatjuk be a "tökéletes" tea készítésének lépcsőfokait. Az ideális alapanyagokon túl kitérünk arra is, hogy milyen az ideális teáskanna és teáscsésze, valamint a teák lehetséges ízesítése.

Kezdjük az alapoknál: válasszunk megfelelő vizet!
Mivel a csapvízet országunk majd minden pontján erőteljesen klórozzák, érdemes szűrt vizet beszereznünk. Egy kis utánajárással rövid időn belül találhatunk megfelelő vizet, mely nem klórozott és alacsony a só és mész tartalma is.
A víz melegítése során fontos, hogy ne hagyjuk a fizet lobogni, 100 celcius fokig emelkedni, hiszen a víz megégeti a leveleket és hatástalanítja az érzékenyebb illatokat és aromákat. 
A tökéletes teavíz hozzávetőleg 90-95 celsius fokos. Szemrevételezéssel is megállapíthatjuk ezt a hőfokot, hiszen a víz ennél a hőmérsékletnél finoman remeg és halkan sustorogni is kezd.
A következő alkalommal a tea levelek áztatási idejének, valamint a megfelelő aroma- és ízélménynek a viszonyát nézzük át.

1 komment

Címkék: tea készítése

A bejegyzés trackback címe:

https://teazo.blog.hu/api/trackback/id/tr37283809

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szűcs Zoltán 2008.01.07. 22:37:33

Olvastam, megfogadtam, kipróbáltam.

Hmm, tea… Nicsak! Mi volt ez? Mi zúgott el mellettem értelmetlen gyorsasággal? Á, a nagybetűs WORLDEXPRESS!
Lemaradtam. Nem baj, most magamra figyelek: csak én, a teám és a gondolataim. Elégedett vagyok, kellemesen időzök pár percig, bár az idő most tulajdonképpen jelentéktelen.
Tudom, hogy visszaszállok majd valamelyik következő járatra, de most még nem, addig nem amíg a gőzölgő tea illatát érzem.

Köszönet az érdekes és hasznos írásokért!
Ja, és köszönet a Jadepotnak a finom teáért!
Zoltán
süti beállítások módosítása